dilluns, 30 de març del 2009

TIRANT LO BLANC


El 15 d'abril, en tornar de vacances, anirem al teatre per veure Tirant lo Blanc. Demà farem una petita activitat sobre aquesta novel·la, però, abans de tot, sabeu qui va escriure la que està considerada la millor novel·la en llengua catalana? Un escriptor valencià que es deia Joanot Martorell. La novel·la fou publicada l'any 1490 i des de llavors, ha estat traduïda al castellà, a l'italià, al francès, a l'anglès i a moltes altres llengües.
Aquesta novela tracta de les aventures del Tirant lo Blanc, un cavaller de l'Edat Mitjana que viu milers d'aventures guerreres i amoroses (com quasi tots els cavallers de esa època) i que naturalment surt victoriós de totes elles. El llibre està dividit en cinc parts que contenen els seus viatges en busca d'un reconeixement com a bon lluitador.

4 comentaris:

Susana García ha dit...

Holaaa!
Tinc moltes ganes de que arribi el dia 15 d'abril. Jo acostumaba a anar cada any amb el col·legi al teatre de mollet, però, m'he fixat que és a un institut, no sembla una mica estrany? Bueno, adeuuuuu!

1petÒ

Anna Tobarra ha dit...

Hola
crec que la Susana te tota la raó.
Jo tampoc havia anat mai a un teatre dintre d'un institut...
pero està be que avegades provem o visitem coses noves!!!
Adeuu...

La profe de català de 1r B ha dit...

Teniu raó, però no us explicaré res. Us deixo amb la intriga fins al 15 d'abril!!! :)

David Gimeno ha dit...

HOLA VICky

Jo ja se de que va lo dels institut perque tinc uns amics que hi van i m'han explicat que...



Bones vacances